Міністерство інфраструктури розглядає усі можливі форми інвестування у портову галузь

У випадку реалізації комплексу запропонованих Міністерством інфраструктури та бізнес-спільнотою змін у функціонування портової галузі України, у найближчі 5 років можна очікувати до 2 млрд. дол. інвестицій у розвиток державної портової інфраструктури. Про це зазначив Юрій Васьков, заступник Міністра інфраструктури України в ході зустрічі з представниками бізнесу в Американській торгівельній палаті в Україні. Наразі Міністерство займається підготовкою стратегії розвитку портової галузі, в якій буде враховано усі напрацювання, зроблені спільно з учасниками ринку.

Основною та найважливішою проблемою функціонування портової галузі, за словами заступника Міністра, є недосконалість законодавства, яке регламентує залучення інвестицій в розвиток портової інфраструктури та не створює привабливих умов для здійснення приватних інвестицій. «Для комплексного вирішення даної проблеми ми вважаємо за необхідне внести корективи в ряд законодавчих норм, в тому числі зміни до Закону України «Про перелік об’єктів державної власності, що не підлягають приватизації», «Про концесії», «Про морські порти», «Про управління об’єктами державної власності», «Про містобудівну діяльність». Також слід прийняти порядок компенсації інвестицій у стратегічні інфраструктурні об’єкти, який мав  бути прийнятий ще у 2013 році, відновити спеціальні економічні зони у портах «Одеса» та «Рені», та  ратифікувати  відповідні закони для поступового надання статусів спеціальних зон усім морським та річковим портам України», - сказав Юрій Васьков.

Юрій Васьков також зазначив, що зношеність портової інфраструктури в Україні складає 90 %, тому повинні бути доступні усі форми розвитку державно-приватного партнерства, що спрямовані на розвиток галузі, - як на умовах аренди та концесії, так і приватизації портової інфраструктури, що не має стратегічного значення.

В ході зустрічі також було обговорено необхідність внесення змін до Закону України «Про державні закупівлі», з метою надання державним підприємствам можливості купувати один в одного послуги за спрощеною процедурою. Окремої уваги було приділено потребі внесення змін до Постанови Кабінету Міністрів № 899, аби дозволити підприємствам нормально функціонувати  до затвердження фінансового плану в рамках статей фінансового плану минулого року. Реалізація цих заходів матиме конкретний ефект у вигляді оновлення основних фондів та зменшення кількості збиткових підприємств.

Сергій Вовк, Голова робочої групи Палати з розвитку морських портів зазначив, що бізнес-спільнота дуже зацікавлена у пришвидшенні процесу затвердження фінансових планів Адміністрації морських портів України на 2015 рік, аби не повторилася ситуація минулих років, коли підприємства працювали фактично без фінансових планів, що негативно впливає на результати їх роботи.